Електронне тестування. Результати і рекомендації

Екзаменаційне тестування знань з дисципліни “Системи управління базами даних” було проведено в групах 1,2СІ-15б та СІ-17мс. Тестування проводилось програмою TestIQ.
Власне сам екзаменаційний тест був складений на основі злитих разом тестів за окремими темами курсу. Він, як і всі інші був підключений до навігатора навчальних ресурсів з дисципліни СУБД. Протягом семестру студенти вже їх проходили, захищаючи лабораторні роботи. Таким чином, на кінець семестру вони вже мали досвід і підготовку у електронному тестуванні.
В процесі складання іспитів, разом із питаннями екзаменаційних білетів, результати тестування використовувались як один з оціночних інструментів для контролю знань і умінь студента. Результати тестування наведені тут, тут, і тут.
Технічні результати:
- WEB-технології. Для роботи викладачу і студенту потрібен тільки WEB-браузер. Операційна система і тип комп’ютера неважливі.
- Відповіді на питання тестів можуть бути як у вигляді вибору правильних відповідей із списку так і введенням стрічки з відповіддю. В останньому варіанті для цифрових значень є можливість задавати точність.
- В питаннях і відповідях можна використовувати картинки.
- Вмонтований TeX-редактор дозволяє використовувати будь-які символи і застосовувати математичні формули будь-якої складності.
- Технологія супертестів дозволяє створювати питання з рандомізованими вхідними параметрами і обчислювальним результатом.
- В процесі тестування як питання так і списки відповідей у них рандомізуються. Це ускладнює процес механічного заучування правильних відповідей.
- Результати авторизованого тестування автоматично потрапляють у навчальні картки студентів, а також у списки активності групи.
- Результати виконання екзаменаційних тестів автоматично потрапляють у електронну відомість.
- Тести є одним з модулів навігатора дисципліни, а також можуть бути прикріплені посиланням до електронного посібника (підручника), конспекту лекцій з дисципліни.
Методичні рекомендації і висновки:
- Електронне тестування дозволяє об’єктивно оцінювати тільки формальні знання і розуміння предметної області. Говорячи про інженерну парадигму (аналіз -> синтез) тести ефективно можуть застосовуватись тільки для першої області - аналізу.
- Тести треба складати за окремими темами без прив’язки до конкретного курсу. Це дає можливість їх гнучко використовувати в навчальному процесі (наприклад, один тест може одночасно використовуватись у різних дисциплінах) і, разі необхідності, зливати необхідні в модульні або екзаменаційні тести, а також формувати блоки екзаменаційних тестів різного рівня складності.
- Студенти повинні мати можливість звикнути до програми тестування і розібратись у формулюванні тестових питань. В процесі підготовки студенти також можуть знаходити помилки, які міг зробити викладач в процесі складання тестів
- Формулювання питань має бути чітким і не передбачати неоднозначного їх трактування. Особливо це стосується відкритих тестів, коли необхідно внести відповідь у вигляді терміну, тексту або результату розрахунку.
- У списочних відповідях треба використовувати чим більше деструкторів (не менше 4 для зменшення ефекту вгадування.
- Час на відповідь має бути достатнім на читання, осмислення сутності питання і обдумування.
- Розумне використання електронних тестів у навчальному процесі дозволяє значно розвантажити викладача і надати студентові цілодобову можливість на самопідготовку.
- Електронне тестування може використовуватись лише як допоміжний інструмент викладача і елемент змішаного навчання для контролю формальних знань. У будь-якому випадку вони є лише частиною комплексного контролю результатів навчання. Співвідношення тестування і інших форм контролю має визначати провідний викладач курсу.
Доцент каф. АІВТ Є.А.Паламарчук
Гарячі новини
2025-05-29 21:55:13 Вишневський Святослав Янович. Кафедра Електричних станцій та систем.
Укренерго відкриває шлях до професії для студентів ВНТУ докладно... докладніше...
2025-05-29 16:16:41 Богач Ілона Віталіївна. Кафедра Автоматизації та інтелектуальних інформаційних технологій.
Наукові лекції для студентів: метод Монте-Карло та сучасні технології NLP від аспірантів ВНТУ 27 травня аспіранти першого року навчання кафедри автоматизації та інтелектуальних інформаційних технологій (АІІТ) ВНТУ провели дві науково-популярні доповіді для студентів 2-х курсів спеціальностей 174 «Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані те докладніше...
2025-05-29 09:26:55 Слободянюк Алла Анатоліївна. Центр міжнародних зв`язків.
В рамках академічної мобільності - освітній візит з енергетики. В рамках академічної мобільності запрошуємо студентів 3 курсу, магістрів, аспірантів взяти участь в освітньому візиті з енергетики до Вищої школи управління охороною працею в Катовіцах. Термін: 17-22 червня 2025 року. У програмі візиту: 17 червня - приїзд до Катовіц, прогуля докладніше...
2025-05-28 19:22:46 Теклюк Анатолій Іванович. Центр соціально-організаційної роботи.
Студенти ФІІТА чемпіони по "Що? Де? Коли?" "Розбишаки" (ФІІТА) переможці фіналу Відкритого студентського чемпіонату ВНТУ по "Що? Де? Коли?" Весна 2025. Друге місце "А++" (ФЕЕЕМ), третє місце "Шишки" (ФІІТА). Дякую всім за сезон інтелектуальних змагань, за допитливість і позитивні емоції. докладніше...
2025-05-28 15:52:37 Аврамська Лілія Анасівна. Науково-технічна бібліотека.
Вебінари в травні та червні від clarivate україни Шановні науковці! 29 травня, 04, 26 червня 2025 року науково-технічна бібліотека запрошує вас на безкоштовні вебінари українською від компанії Clarivate. Перейдіть за посиланням, натисніть на слово Register та заповніть анкету. 29 травня, 10:15 – 11:15 ДОСЛІДЖУЙТЕ, АНАЛІЗУЙТЕ ТА БУДЬТЕ НА докладніше...
2025-05-28 13:40:13 Адміністратор. JetIQ.
Звірка облікових даних призовників та військовозобов'язаних здобувачів освіти ВНТУ 2025 р. Шановні студенти та аспіранти! Згідно наказу від 14.04.2025 р. працівниками ВМП розпочато звірку військово-облікових даних в період з 14.04 по 05.05.2025 р. навчання, що перебувають на персональному військовому обліку, до 05.05.2025 р. заповнити докладніше...