Ефективна технологія супертестів в дії! Досвід проведення колоквіумів та іспитів проф. В.Б. Мокіна

Добіг завершення навчальний рік. Усі колоквіуми та іспити по моїх дисциплінах для спеціальностей 124 і 126 (2-й курс і магістратура) в цьому навчальному році були у вигляді тестів. Усі студенти їх склали.
У кожній групі, як відомо, є ті студенти, які відвідують усі лекції, старанно вчаться, готуються удома, виконують усі завдання, працюють з тестами, виданими для попереднього самоконтролю, і здають усі тести з першої ж спроби на 90-100%, і ті, які з різних причин пропускають лекції і приходять одразу на колоквіум без підготовки, сподіваючись, що тести – це легко. Цікаво було спостерігати за останніми.

Прийшли вони на консультацію зі складання тестів колоквіуму (я дозволив кількість спроб складання цих тестів, обмежену тільки тривалістю заняття, оскільки в мене основна маса тестів – програмовані, тобто питання генеруються через rand в PHP і це щоразу дає унікальний комплект білетів, які немає де «списати» чи підгледіти; останній колоквіум був по Python та по технологіях R для роботи з картами Google Maps і відкритими векторними просторовими даними та побудовою на їх основі різних тематичних карт). Зробили декілька спроб складання тестів шляхом більше вгадування і стабільно набирали 15-30% (найбільше - 18%). Я почекав, щоб вони зрозуміли, що цей підхід не пройде. Потім їх зібрав і провів оглядову лекцію про головні моменти – слухали дуже уважно! Періодично, вигукуючи «А, ось воно як!». Потім ще попрацювали з Help’ом у середовищах для роботи з R і Python і спочатку вийшли на 40-50%, а потім ще посиділи і добрались до 63-75%. Дехто з них на іспиті, згодом, набрав 75-84%. Це - той випадок, коли студенти таки набули потрібних знань хоча б вже під час тестування. Фактично, програмовані тести – це зараз єдиний спосіб заставити таких студентів навчатись, хоча б на фініші. Але ця технологія є ефективною саме тільки з програмованими тестами («супертестами» в термінології JetIQ - https://iq.vntu.edu.ua/), інакше студенти можуть запам’ятати які пункти слід натискати у відповідь на ті чи інші питання, не задумуючись чому вони саме такі.

На іспитах множина тестів усіх колоквіумів об’єднується (в JetIQ є зручний інструмент для такого об’єднання) і формує основну частину тестів на іспит. Загалом на іспиті було від 210 до 238 тестів різної складності (відповідно до вимог у ВНТУ до такої форми складання іспиту). В білеті – 25 питань по 1 балу кожне, які в JetIQ вибираються довільно, перемішуючи щоразу і порядок відповідей.

З дисципліни «Інформаційні технології моніторингу та аналізу стану складних систем» (http://mmss.vntu.edu.ua/…/entran…/novi-distsiplini-kafedri/…), яку я з різним змістом викладаю на спеціальностях 124 і 126, рекордна оцінка по тестах склала 96% (студент групи СА-16б зі спеціальності 124), у магістрів – студент групи ІСТ-17м зі спеціальності 126 – 92% (на колоквіумах 100% в обох групах набирали по декілька осіб, але там в білеті було від 10 до 17 питань). Опановані тести під час колоквіумів – запорука гарного складання схожих тестів на іспиті. Найбільше балів отримали ті, хто тренувався на схожих тестах для самоконтролю удома.

Тепер буду готувати тести на наступний навчальний рік ще й з дисципліни «Системний аналіз». Буду цю дисципліну викладати, переважно, теж з використанням R і Python на додаток до Matlab, Mathcad та ін.
Гарячі новини
2025-07-14 16:42:10 Аврамська Лілія Анасівна. Науково-технічна бібліотека.
Хижацькі видання та недоброчесні публікаційні практики — як розпізнати й протидіяти? Шановні науковці! 16 липня 2025 року (11:00) науково-технічна бібліотека запрошує вас на безкоштовний вебінар українською (за сприяння МОН України та ДНТБ України). Реєстрація: https://us02web.zoom.us/meeting/register/6__Nuy2dQXiD1ziIePkHvg Реєстрація б докладніше...
2025-07-11 13:15:57 Коваленко Олена Олексіївна. JetIQ.
Від ідеї, другого місця на олімпіаді IT-Universe — впровадження в систему JetIQ Викладачі — професори, доценти, асистенти — щодня стикаються з бюрократичними задачами. І кожен з них мріє про «чарівну кнопку»: натиснув один раз — звіт готовий, ще раз — і наступний звіт уже чекає на відправку. Навіщо вводити одну й ту саму інформацію десятк докладніше...
2025-07-11 12:29:19 Коваленко Олена Олексіївна. Центр дистанційної освіти.
Нова функція зв’язку тем навігатора навчальних ресурсів дисципліни та структури аркушу електронного журналу Інформаційна екосистема JetIQ VNTU має двох головних користувача – студента та викладача. Для викладачів архітектором системи Євгеном Паламарчуком розроблено та запроваджено нову функцію зв’язку тем навігатора навчальних ресурсів д докладніше...
2025-07-07 15:25:29 Ковалюк Олег Олександрович. Кафедра Комп`ютерних систем управління.
В передостанній день навчального року в Подільському науковому ліцеї відбулася науково-практична конференція, яка має на меті визначити кращих ліцеїстів у написанні науково-дослідницьких робіт. Під час секційних засідань визначено призерів ліцейного конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт. Приємно відзначити, що в секції «Інформатика докладніше...
2025-07-04 18:31:31 Гармаш Володимир Володимирович. Кафедра Автоматизації та інтелектуальних інформаційних технологій.
25 років СПІЛЬНІЙ СПРАВІ! Вінницька ІТ компанія НВП «Спільна Справа» була офіційно заснована у липні 2000 року викладачами і співробітниками ВНТУ. Компанія співпрацює з передовими світовими замовниками і партнерами з США, Ізраїлю, Німеччини, Канади. ЇЇ розробники беруть участь у найсучасніших проєктах світового ринку високих технолог докладніше...
2025-07-04 14:35:35 Андреєва Тетяна Іванівна. Редакційно-видавничий відділ.
Вийшов з друку журнал: Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 2, 2025. Науковий журнал ВНТУ, Вінниця: ВНТУ, 2025, 198 с., ISSN 1997-9266, формат A4. Журнал «Вісник Вінницького політехнічного інституту» є виданням, яке входить до Переліку наукових фахових видань України у галузі технічних наук (категорія Б). Журнал входить у між докладніше...