Педагогічна майстерність
У сучасному освітньому середовищі педагогічна майстерність є ключовим чинником якісного навчального процесу, ефективної комунікації зі здобувачами освіти та розвитку академічної доброчесності. Саме тому у Вінницькому національному технічному університеті активно функціонують програми підвищення педагогічної кваліфікації, спрямовані на постійне професійне зростання науково-педагогічних працівників.
Основна мета курсів
Сприяти розвитку у викладачів:
- сучасних педагогічних підходів та практик;
- здатності до проєктування та реалізації ефективного освітнього процесу;
- навичок роботи з цифровими платформами та ІКТ;
- методів мотивації й активізації студентів;
- компетенцій з академічної доброчесності, інклюзії та освітнього лідерства.
Формати і зміст програм
Курси підвищення педагогічної майстерності у ВНТУ проводяться в різних форматах — очного, дистанційного та змішаного навчання. Тривалість програм — до 6 місяців (залежно від тематики та формату). Навчання проходить за модульним принципом і охоплює такі напрямки:
- Методика викладання дисциплін у закладах вищої освіти.
- Проєктування освітніх програм і силабусів.
- Змішане та дистанційне навчання: платформи, сервіси, інструменти.
- Оцінювання результатів навчання та формувальне оцінювання.
- Академічна доброчесність і культура викладача.
- Інноваційні методики активного навчання (case-study, problem-based learning, flipped classroom).
- Психолого-педагогічні аспекти взаємодії зі студентами.

Особливості реалізації у ВНТУ
- Центр розвитку кар’єри та неперервної освіти ВНТУ координує розробку та реалізацію програм.
- Заняття проводять як досвідчені професори ВНТУ, так і запрошені тренери, експерти з інших ЗВО, освітніх проєктів та бізнесу.
- Використовуються сучасні освітні платформи.
- Кожен учасник після завершення курсу отримує сертифікат про підвищення кваліфікації встановленого зразка.
Практична користь для викладача
- Оновлення методичного інструментарію.
- Підвищення якості викладання та зворотного зв’язку зі студентами.
- Відповідність вимогам акредитації освітніх програм.
- Підготовка до публікацій, участі у міжнародних освітніх проєктах.
- Розширення професійної спільноти та обміну досвідом з колегами.
Місце проведення занять — навчально-методичний відділ, ЦДО ВНТУ, онлайн – Google Meet
Кожна середа, 16.00, крім періоду сесії та канікул.
Всього – 120 годин=4 кредити
Місце проведення занять — Центр інновацій в електронному урядуванні ВНТУ (ауд. 115)
Аудиторних годин: 40 занять = 80 годин
СРС – 40 годин
Всього – 120 годин=4 кредити
МОДУЛЬ І. Педагогічна комунікація в сучасному освітньому середовищі
Всього годин: лекційних – 12 годин (4 заняття), тренінгових – 8 годин (5 занять), консультаційних – 4 (2 заняття).
Разом аудиторних занять – 22 години. Самостійна робота – 38 годин.
Всього 60 годин – 2 кредити
МОДУЛЬ 2. Інструменти формування 4К-компетенцій у студентів
Всього годин: лекційних – 12 годин (4 занять), тренінгів – 6 годин (2 занять), сесії – 4 (1занять).
Разом аудиторних занять – 22 години. Самостійна робота – 38 годин.
Всього 60 годин – 2 кредити
Курси підвищення педагогічної майстерності у ВНТУ — це не просто навчання, це інвестиція в себе, у студентів, у майбутнє української вищої освіти
РЕЄСТРАЦІЯ на курси підвищення педагогічної майстерності у ВНТУ