Освітні компоненти
Під час опанування освітньої програми здобувач освіти має набути необхідних знань та навичок, щоб розв’язувати складні проблеми і задачі під час професійної діяльності у галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та впровадження інновацій, зокрема у невизначених умовах.
Здобувач має отримати низку загальних компетентностей, зокрема:
- здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, особистісного і професійного розвитку;
- здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел, а також володіння навичками критичного мислення;
- здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології;
- здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях та продовжувати навчання з високим ступенем автономії;
- здатність використовувати іноземну мову для здійснення науково-технічної діяльності;
- здатність приймати обґрунтовані рішення, застосовувати кращі практики у професійній діяльності;
- здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями та інше.
Здобувач має отримати низку спеціальних компетентностей, зокрема:
- здатність застосовувати спеціалізовані знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері електроенергетики та електротехніки для вирішення науково-технічних проблем і задач;
- здатність застосовувати існуючі та розробляти нові методи, методики, технології та процедури для вирішення інженерних завдань електроенергетики та електротехніки;
- здатність планувати, організовувати та проводити наукові дослідження;
- здатність розробляти та впроваджувати заходи з підвищення надійності, ефективності та безпеки під час проектування та експлуатації обладнання та об’єктів електроенергетики;
- здатність аналізувати техніко-економічні показники проектно-конструкторських рішень в області електроенергетики та електротехніки;
- датність розв’язувати проблеми за наявності неповної або обмеженої інформації;
- здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні та комерційні міркування, що впливають на реалізацію технічних рішень в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці;
- здатність оцінювати надійність та ефективність функціонування електроенергетичних систем, електротехнічних та електромеханічних об'єктів та інше.
Крім того, здобувач має отримати навички, які зроблять його вагомим у конкурентному середовищі. Зокрема його навчать:
- шукати освітні програми, гранти та стипендї Європейського Союзу та інших держав;
- знаходити інвестиції для наукових досліджень та інновацій;
- визначати актуальні напрями наукових досліджень з урахуванням сучасних проблем в області електроенергетики, електротехніки та електромеханіки;
- співпрацювати з іноземними науковцями та фахівцями в галузі електроенергетики, електротехніки та електромеханіки;
- планувати інноваційні проекти в області електроенергетики, електротехніки та електромеханіки;
- виявити проблеми і ідентифікувати обмеження, що пов’язані з проблемами охорони навколишнього середовища, сталого розвитку, здоров’я і безпеки людей;
- сповідувати принцип навчання протягом життя.
Для досягнення зазначених цілей здобувач опановує низку дисциплін (освітніх компонентів), частину з яких обирає виходячи зі своїх інтересів та вподобань.
Обов'язкові освітні компоненти
Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практики, кваліфікаційна робота) |
Силабус | Робоча програма |
---|---|---|
Загальні освітні компоненти |
||
ОК1. Філософія науки і техніки (3 кредити, залік) |
||
OK2. Інноваційні та психологічні аспекти сучасної освіти (3 кредити, залік) |
||
OK3. Ділова іноземна мова /Українська мова як іноземна для студентів іноземців/ (3 кредити, залік) |
||
Професійні освітні компоненти | ||
ОК4. Сучасні інформаційні технології в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці (3 кредити, іспит) |
||
ОК5. Техніко-економічна ефективність інноваційних рішень в електроенергетиці, електротехніці та електротехніці /в т.ч. курсова робота/(4.5 кредити, диф. залік) |
||
ОК6. Методологія та організація наукових досліджень в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці (4 кредити, іспит) |
||
ОК7. Інтегральна система ринків електричної енергії (3 кредити, іспит) |
||
ОК8. Сучасні проблеми електроенергетики, електротехніки та електромеханіки (4.5 кредити, іспит) |
||
ОК9. Моделі оптимального розвитку електричних систем і мереж /в т.ч. курсовий проект/ (5 кредитів, іспит) |
||
ОК10. Автоматизовані системи керування електричних систем /в т.ч. курсова робота/ (4 кредити, іспит) |
||
ОК11. Переддипломна практика /на виробництві/ (10 кредитів, диф. залік) |
||
ОК12. Магістерська кваліфікаційна робота (20 кредитів, привселюдний захист) |
Відповідно до розділу Х статті 62 Закону України «Про вищу освіту» (№ 1556-VII від 01.07.2014 р.) вибіркові дисципліни-дисципліни вільного вибору студентів для певного рівня вищої освіти, спрямовані, на забезпечення загальних та спеціальних (фахових) компетентностей за спеціальністю. Обсяг вибіркових навчальних дисциплін становить не менше 25% від загальної кількості кредитів ЄКТС, передбачених для кожного рівня вищої освіти.
Згідно з Положенням про реалізацію права на вільний вибір навчальних дисциплін здобувачами вищої освіти ВНТУ студенти обирають освітні компоненти з переліку, формуючи таким чином індивідуальну освітню траєкторію. Вибіркові освітні компоненти поділяються на чотири блоки: перший обсягом 5 кредитів, інші - по 6 кредитів кожен. Перелік дисциплін, які пропонуються на вибір студента в межах кожного блока подано далі. Презентація вибіркових дисциплін на 2023-2024 н.р. відбуватиметься за графіком.