Електронне тестування. Результати і рекомендації
Екзаменаційне тестування знань з дисципліни “Системи управління базами даних” було проведено в групах 1,2СІ-15б та СІ-17мс. Тестування проводилось програмою TestIQ.
Власне сам екзаменаційний тест був складений на основі злитих разом тестів за окремими темами курсу. Він, як і всі інші був підключений до навігатора навчальних ресурсів з дисципліни СУБД. Протягом семестру студенти вже їх проходили, захищаючи лабораторні роботи. Таким чином, на кінець семестру вони вже мали досвід і підготовку у електронному тестуванні.
В процесі складання іспитів, разом із питаннями екзаменаційних білетів, результати тестування використовувались як один з оціночних інструментів для контролю знань і умінь студента. Результати тестування наведені тут, тут, і тут.
Технічні результати:
- WEB-технології. Для роботи викладачу і студенту потрібен тільки WEB-браузер. Операційна система і тип комп’ютера неважливі.
- Відповіді на питання тестів можуть бути як у вигляді вибору правильних відповідей із списку так і введенням стрічки з відповіддю. В останньому варіанті для цифрових значень є можливість задавати точність.
- В питаннях і відповідях можна використовувати картинки.
- Вмонтований TeX-редактор дозволяє використовувати будь-які символи і застосовувати математичні формули будь-якої складності.
- Технологія супертестів дозволяє створювати питання з рандомізованими вхідними параметрами і обчислювальним результатом.
- В процесі тестування як питання так і списки відповідей у них рандомізуються. Це ускладнює процес механічного заучування правильних відповідей.
- Результати авторизованого тестування автоматично потрапляють у навчальні картки студентів, а також у списки активності групи.
- Результати виконання екзаменаційних тестів автоматично потрапляють у електронну відомість.
- Тести є одним з модулів навігатора дисципліни, а також можуть бути прикріплені посиланням до електронного посібника (підручника), конспекту лекцій з дисципліни.
Методичні рекомендації і висновки:
- Електронне тестування дозволяє об’єктивно оцінювати тільки формальні знання і розуміння предметної області. Говорячи про інженерну парадигму (аналіз -> синтез) тести ефективно можуть застосовуватись тільки для першої області - аналізу.
- Тести треба складати за окремими темами без прив’язки до конкретного курсу. Це дає можливість їх гнучко використовувати в навчальному процесі (наприклад, один тест може одночасно використовуватись у різних дисциплінах) і, разі необхідності, зливати необхідні в модульні або екзаменаційні тести, а також формувати блоки екзаменаційних тестів різного рівня складності.
- Студенти повинні мати можливість звикнути до програми тестування і розібратись у формулюванні тестових питань. В процесі підготовки студенти також можуть знаходити помилки, які міг зробити викладач в процесі складання тестів
- Формулювання питань має бути чітким і не передбачати неоднозначного їх трактування. Особливо це стосується відкритих тестів, коли необхідно внести відповідь у вигляді терміну, тексту або результату розрахунку.
- У списочних відповідях треба використовувати чим більше деструкторів (не менше 4 для зменшення ефекту вгадування.
- Час на відповідь має бути достатнім на читання, осмислення сутності питання і обдумування.
- Розумне використання електронних тестів у навчальному процесі дозволяє значно розвантажити викладача і надати студентові цілодобову можливість на самопідготовку.
- Електронне тестування може використовуватись лише як допоміжний інструмент викладача і елемент змішаного навчання для контролю формальних знань. У будь-якому випадку вони є лише частиною комплексного контролю результатів навчання. Співвідношення тестування і інших форм контролю має визначати провідний викладач курсу.
Доцент каф. АІВТ Є.А.Паламарчук
опублік. Адміністратор