Головна

опублік. Адміністратор

Досвід використання електронних тестів для контролю знань студентів. Мокін В.Б., д.т.н., професор, завідувач кафедри системного аналізу, комп’ютерного моніторингу та інженерної графіки (САКМІГ)

17 травня пройшов іспит за тестами з дисципліни «Інформаційні технології моніторингу та аналізу стану складних систем» для студентів спеціальності 124 – «Системний аналіз» (за скороченим терміном навчання) в системі JetIQ ФКСА ВНТУ. Використовувались декілька комплектів питань тестів. Загалом питань було 210 по R, Python, Tableau та ін. В білетах було по 25 питань по 1 балу кожне. Питання в білеті формувались випадковим шляхом. Але, оскільки перевіряти знання мов програмування найкраще розумінням прикладів програмного коду, а не основними поняттями, типами даних та знанням особливостей його синтаксису, тобто – практикою, а не теорією, то я підготував 98 з тих 210 питань у вигляді програмованих тестів на R та Python.
 
Нагадую, що програмований тест (чи по термінології розробників системи – «супертест») в JetIQ це, коли пишеться програма на PHP, змінні генеруються випадковим шляхом (через rand), а результат обчислюється за певною формулою, яку й повинен зрозуміти студент, дивлячись на програму в тесті, в моєму випадку – на R чи на Python.
Під час семестру викладання Python здійснювалось в начальній оболонці CodeSkulptor: http://py3.codeskulptor.org/ Python вже у «промислових» платформах буде вивчатись на наступних курсах. Для закріплення навичок студентами виконувались індивідуальні завдання, наприклад, на Python треба було написати просту комп’ютерну гру, де комп’ютер завжди виграє (алгоритм я підказав). Найкраще з індивідуальним завданням справилась студентка гр. СА-17мс Катерина Гуменюк. Вона й склала цей тест на 25 балів з 25, отримавши за весь семестр оцінку 97 балів =«відмінно» = А. Інші студенти склали на меншу оцінку. Найменша за іспит – 16 балів (за семестр – 68 = «задовільно» = D).
Стартові знання для опанування мовами R та Python я отримав у таких он-лайн курсах в університетах США на базі платформі «Coursera», які радив опановувати й студентам:
- в Університеті Джона Хопкинса: The Data Scientist’s Toolbox» («Інструментарій вченого з обробки даних»), «Getting and Cleaning Data» («Підготовлення до обробки та очищення даних»), «Exploratory Data Analysis» («Розвідувальний аналіз даних»), «R Programming» («Програмування на мові R»), «Regression Models» («Регресійні моделі»);


- в Університеті Райса: «An Introduction to Interactive Programming in Python (Part 1)» («Вступ до інтерактивного програмування на Python. Ч. 1») та «An Introduction to Interactive Programming in Python (Part 2)» («Вступ до інтерактивного програмування на Python. Ч. 2»).

Але це – база. Справжні знання з’явились під час написання програм для аналізу реальних даних Європейського аеробіологічного моніторингу та написання спільних наукових статей з медиками та біологами України та США, опубліковані вже в 3-х статтях у Scopus та в журналі «Journal of Allergy and Clinical Immunology». Наразі заохочую студентів аналогічно отримувати практичні навички у розв’язанні реальних задач в межам програми «Проектне навчання» нашої кафедри: http://mmss.vntu.edu.ua/index.php/ua/project-edu

Гарячі новини

2025-07-14 16:42:10 Аврамська Лілія Анасівна. Науково-технічна бібліотека.


Хижацькі видання та недоброчесні публікаційні практики — як розпізнати й протидіяти?   Шановні науковці! 16 липня 2025 року (11:00) науково-технічна бібліотека запрошує вас на безкоштовний вебінар українською (за сприяння МОН України та ДНТБ України). Реєстрація: https://us02web.zoom.us/meeting/register/6__Nuy2dQXiD1ziIePkHvg Реєстрація б докладніше...


2025-07-11 13:15:57 Коваленко Олена Олексіївна. JetIQ.


Від ідеї, другого місця на олімпіаді IT-Universe — впровадження в систему JetIQ Викладачі — професори, доценти, асистенти — щодня стикаються з бюрократичними задачами. І кожен з них мріє про «чарівну кнопку»: натиснув один раз — звіт готовий, ще раз — і наступний звіт уже чекає на відправку. Навіщо вводити одну й ту саму інформацію десятк докладніше...


2025-07-11 12:29:19 Коваленко Олена Олексіївна. Центр дистанційної освіти.


Нова функція зв’язку тем навігатора навчальних ресурсів дисципліни та структури аркушу електронного журналу Інформаційна екосистема JetIQ VNTU  має двох головних користувача – студента та викладача. Для викладачів архітектором системи Євгеном Паламарчуком розроблено та запроваджено нову функцію зв’язку тем навігатора навчальних ресурсів д докладніше...


2025-07-07 15:25:29 Ковалюк Олег Олександрович. Кафедра Комп`ютерних систем управління.


В передостанній день навчального року в Подільському науковому ліцеї відбулася науково-практична конференція, яка має на меті визначити кращих ліцеїстів у написанні науково-дослідницьких робіт. Під час секційних засідань визначено призерів ліцейного конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт. Приємно відзначити, що в секції «Інформатика докладніше...


2025-07-04 18:31:31 Гармаш Володимир Володимирович. Кафедра Автоматизації та інтелектуальних інформаційних технологій.


25 років СПІЛЬНІЙ СПРАВІ!     Вінницька ІТ компанія  НВП «Спільна Справа» була офіційно заснована у липні 2000 року викладачами і співробітниками ВНТУ. Компанія співпрацює з передовими світовими замовниками і партнерами з США, Ізраїлю, Німеччини, Канади. ЇЇ розробники беруть участь у найсучасніших проєктах світового ринку високих технолог докладніше...


2025-07-04 14:35:35 Андреєва Тетяна Іванівна. Редакційно-видавничий відділ.


Вийшов з друку журнал: Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 2, 2025.  Науковий журнал ВНТУ, Вінниця: ВНТУ, 2025, 198 с., ISSN 1997-9266, формат A4.  Журнал «Вісник Вінницького політехнічного інституту» є виданням, яке входить до Переліку наукових фахових видань України у галузі технічних наук (категорія Б).  Журнал входить у між докладніше...


Довідка

JetIQ - електронна екосистема автоматизованого управління даними освітнього процесу та електронного документообігу Вінницького національного технічного університету